Ha mensen,
Ik wil/moet m'n populatie garnalen en kreeftjes wat uit gaan dunnen die sinds de start van m'n bak in januari gelinkt door groeit..
Ik wil/moet ze tijdelijk, totdat ze verkocht/opgehaald zijn in een tijdelijke plastic vissen bak doen waar verder niets in zit.
Dit gaat eerder over een paar weken dan dagen, denk ik
Moet er (perse) iets in die bak als, kachel, filter, licht? Is de nodig vraag ik me af?
Ik heb nog grind liggen en kan er water uit m'n aquarium indien. En ook wat mos en waterpest kan ik zelf toevoegen.
Maar.. dat filter/stroming en kachel, kan dat zonder?
Hoe lang zonder..??
- Dimitry
- Moderator
- Contacteer:
Re: Hoe lang zonder..??
Enkele uren : zeker geen probleem
Enkele dagen MET wat plantjes en voer : zeer wss geen probleem
(tenslotte zitten ze voor sommige beurzen ook 3 dagen in plastic zakjes zonder iets...)
Als je spreekt over weken, dan is enige vorm van filtering en aankleding in mijn ogen toch nodig.
Enkele dagen MET wat plantjes en voer : zeer wss geen probleem
(tenslotte zitten ze voor sommige beurzen ook 3 dagen in plastic zakjes zonder iets...)
Als je spreekt over weken, dan is enige vorm van filtering en aankleding in mijn ogen toch nodig.
Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag.
Eerste stappen met succes in de hobby gezet door Marc van Den Bril (Neos) die helaas niet meer fysiek onder ons is maar voor altijd in mijn gedachten.
Eerste stappen met succes in de hobby gezet door Marc van Den Bril (Neos) die helaas niet meer fysiek onder ons is maar voor altijd in mijn gedachten.
Re: Hoe lang zonder..??
Een verwarming is zeker niet nodig. Als het tijdelijk is zou je eventueel zonder filter kunnen, een bruissteentje is dan wel handig voor wat circulatie.
Met een ingedraaid filter ben je natuurlijk altijd beter af, heb je dat niet dan zou ik persoonlijk om de dag toch wel verversen.
Een beetje aankleding kan je best wel doen anders bestaat de kans de kreeftjes elkaar beschadigen of zelfs doodmaken.
Voer ieder kreeftje een of 2 schuilplekken is geen luxe, zeker als het over weken gaat. Als je een pvc buis in stukken zaagt kom je al een heel eind.
Met een ingedraaid filter ben je natuurlijk altijd beter af, heb je dat niet dan zou ik persoonlijk om de dag toch wel verversen.
Een beetje aankleding kan je best wel doen anders bestaat de kans de kreeftjes elkaar beschadigen of zelfs doodmaken.
Voer ieder kreeftje een of 2 schuilplekken is geen luxe, zeker als het over weken gaat. Als je een pvc buis in stukken zaagt kom je al een heel eind.
Groetjes, matthias
Huidige bakjes: 60cm gezelschaps aquarium | 45cm scapers tank | Lido 200 (geen garnalen)
Oude bakjes: Aqua 60| nature evolution
Huidige bakjes: 60cm gezelschaps aquarium | 45cm scapers tank | Lido 200 (geen garnalen)
Oude bakjes: Aqua 60| nature evolution